fbpx
Pasi_necesari_pentru_angajarea_unui_cetatean_strain

Pasi necesari pentru angajarea unui cetatean strain

In ceea ce priveste angajarea unui cetatean strain care face parte dintr-un stat UE, procedura de angajare si de obtinere CNP este destul de simpla.

Pasi necesari pentru angajare:

Cetateanul strain trebuie sa aiba resedinta in Romania

Cetateanul strain trebuie sa mearga la medicina muncii pentru a obtine adeverinta necesara angajarii

Urmeaza incheierea Contractului individual de munca

Dupa CIM (Contract individual de munca), cetateanul strain merge la Inspectoratul General de Imigrari (IGI) din judetul in care are resedinta, cu urmatoarele documente:

  • cerere tip (o ridicati de la sediul lor)
  • CI / Pasaport (in copie si original)
  • Contractul individual de munca (in copie si original)
  • extras revisal (in care sa apara informatii cu privire la angajatul strain, stampilat si semnat)
  • taxe (se plateste un timbru de 2 lei)
  • dosar cu sina

In baza acestui dosar, IGI va emite un CNP pentru cetateanul UE, CNP-ul incepe cu cifra 7. Se elibereaza in termen de 30 de zile, este valabil 5 ani.

Dupa obtinerea CNP-ului, angajatul UE trebuie sa se inscrie la un medic de familie din Romania. La medicul de familie va prezenta o adeverinta primita de la angajatorul roman.

Pasi necesari pentru intocmirea contractului de munca si transmiterii Revisal:

Dupa obtinerea adeverintei de la medicina muncii, se face contractul individual de munca in baza acesteia.

Daca nu aveti apostila pentru diploma de studii, nu puteti sa il incadrati pe functie specifica iar angajatul va fi intr-o functie de muncitor necalificat in domeniul ales.

Contractul de munca poate fii incheiat pe perioada determinata, de maxim 5 ani, cat este valabil CNP eliberat de IGI. Dupa acesti 5 ani, angajatul poate obtine cetatenie romana si se va putea modifica contractul pe perioada nedeterminata.

Prima data se va transmite revisalul fara CNP, deoarece acesta nu va fi inca eliberat de IGI.

Pentru transmiterea Revisalului se efectueaza urmatoarele:

La Fisiere – Salariati, treceti 13 de zero;

Intrati iar la Fisiere – Salariati – Registrul de evidenta salariati – la Tip act de identitate, modificati in Pasaport sau Alt tip de identitate si completati numarul actului de identitate strain (buletin german). Tot aici modificati Nationalitatea, din Romania in tara de origine a salariatului strain, Germania (de exemplu).

Copiati fisierul, il validati in programul Reges in fisier de tip rvs., dupa care transmiteti fisierul la adresa https://reges.inspectiamuncii.ro/. In prealabil trebuie sa aveti parola pentru transmiterea online.

Cand primiti CNP-ul, modificati in Saga – Fisiere – Salariati, trecand CNP-ul corect dupa care mai faceti o transmitere revisal cu noile date.

Acum puteti transmite Declaratia 112. Pana nu aveti CNP nu se poate trimite.

Dupa toate aceste proceduri, angajatul strain se comporta, din punct de vedere al declararii si platii contributiilor si impozitului pe salariu, exact ca un cetatean roman.

Contactează-ne!

Daca si tu cauti o firma de contabilitate Timisoara sau un contabil Timisoara , haide sa ne cunoastem!
Contacteaza-ne pentru a discuta si pentru a gasi cea mai buna solutie pentru contabilitatea SRL-ului tau din Timisoara sau pentru a te ajuta in procesul de infiintare SRL Timisoara .
Cere oferta!

    +40 371 783 612 / contact@accountrix.ro





    Te rog să dovedești că ești om selectând cheie.

    Share this post