Urmatorul pas dupa ce ai primit actele de la Registrul Comertului este sa iti cauti un contabil (in cazul in care nu ai deja unul). Inainte de primul contract, de prima achizitie, de prima vanzare, trebuie sa cunosti un pic de contabilitate primara. In acest caz, cel mai bun sfetnic iti va fi contabilul.
Daca ai la firma sediu de apartament, dar activitatea o desfasori in alta parte, trebuie sa deschizi un punct de lucru. Mai intai trebuie inregistrat la Registrul Comertului si apoi la ANAF.
Atentie:
Daca vinzi clientilor, vei avea nevoie de casa de marcat fiscalizata pe acel punct de lucru.
Aceste documente vin inmanate contabilului, care in baza acestora va face contractele de munca, Regulamentul de ordine interioara, etc si va obtine parola de la ITM pentru transmiterea Revisal.
Este important sa stii ca angajarea va fi valabila din ziua urmatoare transmiterii Revisal. Contractul de munca il poti face cu o perioada de proba de 90 de zile, timp in care contractul individual de munca poate inceta la vointa oricarei parti.
Incetarea unui contract de munca nu se poate transmite retro. Adica, trebuie sa ii comunici din timp contabilului care este ultima zi de lucru pentru salariat. De exemplu, nu poate fi ulrima zi luni 10 aprilie, iar tu sa ii spui contabilului vineri 14 aprilie.
Fiecare angajat trebuie sa aiba facut instructajul SSM si PSI. Pentru aceasta vei lua legatura cu o persoana care se ocupa de aceasta parte.
Pasul urmator ar fi organizarea contabilitatii primare. Aceasta parte iti revine in totalitate. Contabilul te va ajuta sau indruma in organizarea contabilitatii primare, dar tu esti cel care trebuie sa faci asta zi de zi. Daca vorbim despre o firma mai mare, lucrurile se schimba, vei angaja o persoana numai pe aceasta parte.
Ultimul pas este predarea lunara a actelor (facturi, chitante, bonuri fiscale, documente de contabilitate primara intocmite de tine, extrase bancare, etc.), la firma de contabilitate. Actele se predau aranjate intr-un dosar in ordine cronologica.
Trebuie sa predai la contabilitate ORICE document care are inscris CUI si denumirea firmei tale pe el.
In baza documentelor predate, vei primi situatia financiara a firmei, vei vedea daca ai profit sau pierdere, vei primi ordine de plata sau foi de varsamant pentru sumele pe care trebuie sa le platesti la ANAF (impozit micro sau profit, contributiile pentru salariati, TVA daca este cazul, altele).
Inainte de orice activitate noua pe firma, intreaba contabilul. De ce? Pentru ca se poate sa faci o tranzactie care are nevoie de un tratament special, atat din punct de vedere al taxarii cat si din punct de vedere al declaratiilor care trebuie depuse, poate, chiar înainte de efectuarea tranzactiei.
Daca ai nevoie de servicii de contabilitate, noi te putem ajuta.