fbpx
Ghid_cod_TVA_intracomunitar_2022

Ghid cod TVA intracomunitar 2022

La un moment dat, majoritatea contribuabililor care desfasoara o activitate economica independenta intalnesc notiunea de cod special de TVA intracomunitar.

Codul de TVA intracomunitar permite entitatilor neplatitoare de TVA din Romania sa efectueze tranzactii cu alte firme din Uniunea Europeana, conform articolului 317 din Codul fiscal.

Atentie:

Odata obtinut acest cod, firma nu devine platitoare de TVA, asadar facturile emise vor fi fara TVA.

Codul de TVA intracomunitar trebuie obtinut pentru a evita eventuale penalitati legate de tranzactiile realizate cu firme din strainatate, dar inainte de a efectua urmatoarele actiuni:

achizitionarea de bunuri de la firme din UE a caror valoare depaseste 10.000 de euro pe an

achizitionarea de servicii de la firme cu sediul in spatiul intracomunitar (servicii de hosting, reclame de pe Google sau Facebook, abonamente online sau soft-uri necesare pentru desfasurarea activitatii firmei, etc.)

prestarea de servicii intracomunitare catre firmele din UE, indiferent de plafon

Pentru plata TVA-ului intracomunitar se va proceda astfel:

In cazul achizitionarii de servicii de la firmele care au sediul in UE si cod de TVA intracomunitar valabil, firma din Romania este obligata sa transmita codul sau intracomunitar de TVA, acesta fiind trecut pe factura. TVA-ul de 19% va trebui declarat si platit ulterior in Romania.

In cazul prestarii de servicii, firma din Romania va trebui sa ceara clientului respectiv codul sau de TVA intracomunitar pentru a-l trece pe factura. Clientul va plati apoi acel TVA in tara unde se afla sediul companiei.

Pentru obtinerea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA si respectiv cod TVA intracomuitar, trebuie depuse online, prin Spatiul Privat Virtual al societatii, pe baza de semnatura electronica, urmatoarele documente:

declaratia 700

o copie dupa certificatul de inregistrare al firmei

o copie dupa buletinul administratorului firmei

alte documente suplimentare (dupa caz: ultima balanta sau memoriu justificativ)

De la data de 1 martie 2022 au fost eliminate o serie de formulare ANAF, astfel formularul 700 inlocuieste vechiul formular 091.

Dupa depunerea documentelor, certificatul de inregistrare in scopuri de TVA specifice serviciilor intracomunitare va fi eliberat in termen de cateva zile lucratoare si poate fi ridicat prin imputernicirea unei alte persoane printr-o procura, nu trebuie sa fie prezent administratorul companiei.

Daca vrei sa verifici daca o companie este inregistrata in scopuri de TVA pentru tranzactii intracomunitare, o poti face accesand site-ul VIES (Sistemul de schimb de informații privind TVA).

Pentru a declara achizitiile intracomunitare si plata TVA-ului aferent, se depun doua documente, in lunile in care au fost efectuate astfel de operatiuni, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare:

Codul de TVA intracomunitar se poate anula prin solicitarea administratorului firmei, dupa un an de la inregistrarea acestuia daca valoarea achizitiilor intracomunitare nu depaseste plafonul pentru anul respectiv si daca nu a fost ceruta prelungirea inregistrarii (conform alin. (2) din articolul 317, Cod fiscal).

Odata ce entitatea respectiva devine platitoare de TVA sau isi inceteaza activitatea economica, trebuie predat la ANAF codul de TVA intracomunitar impreuna cu declaratia 700.

Contactează-ne!

Daca si tu cauti o firma de contabilitate Timisoara sau un contabil Timisoara , haide sa ne cunoastem!
Contacteaza-ne pentru a discuta si pentru a gasi cea mai buna solutie pentru contabilitatea SRL-ului tau din Timisoara sau pentru a te ajuta in procesul de infiintare SRL Timisoara .
Cere oferta!

    +40 371 783 612 / contact@accountrix.ro





    Te rog să dovedești că ești om selectând camion.

    Share this post